Przejdź do głównej zawartości

COŚ TY ZROBIŁ DLA REALIZACJI PLANU? - SZMINKA NR 7

Dyrektorko/dyrektorze finansowy, czy patrząc z góry na swoją organizację – szczególnie tę o rozproszonej strukturze, choć nie tylko – nie uważasz, że w każdym kąciku siedzi sobie jakiś pracuś ze swoim Excelem i ciężko pracuje, ale ty nadal nie masz dostępu do istotnych danych, a jak już masz to jest po czasie, albo są to dane niepełne?

ANAPLAN zapewnia kompletne raportowanie wraz z wizualizacją niezbędnych, strategicznych danych, które pozwolą ci na podejmowanie właściwych decyzji managerskich tu i teraz, ale również zapewnią właściwe planowanie oraz prognozowanie i to w kilku scenariuszach – jeśli będzie taka potrzeba.

ANAPLAN jest podstawowym narzędziem dla analityków oraz wszystkich pozostałych właścicieli danych w twojej organizacji, które pozwala prezentować szczegółowe informacje, mające wpływ na efektywność przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim dostarczają zarządom wgląd w całą organizację z lotu ptaka. A to wszystko dzięki temu, że ANAPLAN umożliwia skalowanie wszelkich raportów od tych najprostszych, do których „zasysa” dane z jednego źródła, jak i tych raportów, które muszą czerpać dane z różnych systemów, jednostek i miejsc, modelując je bez względu na poziom skomplikowania i tworząc spójne, zrozumiałe i wartościowe raporty z czasie rzeczywistym.

ANAPLAN pozwoli szybko zapomnieć o braku elastyczności, braku integracji danych czy nieludzkiej pracochłonności oraz niedotrzymanych terminach w raportowaniu wszelkich danych w tym tych finansowych.

Wszelkie modele Excelowe czasami są już tak przeciążone, że samo otworzenie Excela trwa nawet do 10-15 minut. Nie piszę tego jako teoretyk, ale jako osoba „praktykująca”, kiedy to najzwyczajniej mój sprzęt już nie „ciągnął” Excela.

W wielu firmach, które znam budżetowanie trwa od 2 do 4 tygodni, zamykanie miesiąca to okres wzmożonej nerwowości i napiętych terminów, a samo zamykanie miesiąca i przekazanie danych trwa nawet  do 15-go następnego miesiąca. Następnie controlling szybko musi przygotować raporty zarządcze, w których – jak się często okazuje – pojawiają się błędy. Ostatecznie raport zarządczy trafia do zarządu ok.20-25-go, czyli kiedy praktycznie już kończy się kolejny miesiąc.

Mimo wszystko wiele firm trzyma się kurczowo tego sposobu działania, tylko dlatego, że jak jest, ale to rozwiązanie już znają i jakoś to działa.

Tymczasem ANAPLAN jest platformą biznesową, która rozwiązuje te problemy, pozwala zaoszczędzić nawet do 40% czasu pracy. A przy tym jest stabilne. Wyobraźcie sobie, że pracownicy raportując mają o 40% więcej czasu, dzięki czemu mogą poświęcić się pracy koncepcyjnej służącej poprawie procesów, a więc służącej rozwojowi firmy. Mogą zacząć wykorzystywać swoją kreatywność.

Jako Source-Corp, implementując to rozwiązanie z dumą możemy powiedzieć, że przyczyniamy się do rozwoju firm, które nam zaufały.

A ile jest plików mniej przy samym budżetowaniu? Ile mniej problemów podczas nieobecności, któregoś z pracowników? Czy pracowaliście kiedykolwiek na „cudzym” Excelu? Na 100% tak. I jakie odczucia? Co Excel, to koncepcja i tysiące skrótów myślowych, nie zawsze przełożonych na funkcję, czy „linkowanie” danych. To, co oczywiste dla danego właściciele Excela, wcale nie musi być oczywiste dla ciebie.

Mając stabilne i zunifikowane rozwiązanie, nie trzeba już przebijać się przez gąszcz plików, zakładek itp.

Powyżej przedstawiłam tylko część problemów zespołów controllingowych, choć nie tylko ich. Te problemy zahaczają o każdego, kto cokolwiek raportuje w firmie. Jeśli skala działania firmy rośnie to wszyscy jej managerowie musza pracować na danych. Najlepiej jednak, kiedy pracują na tych samych danych 😉

Nie uciekniemy od liczb, ale bez profesjonalnego i efektywnego wsparcia managerów odpowiednim narzędziem do procesowania i raportowania, niemożliwy jest dalszy, stabilny rozwój. Dlaczego? – bo część decyzji zapada zbyt późno, właśnie z powodu braku szybkiego przepływu danych i ich przetwarzania w istotną informację zarządczą.

Dyrektorko, dyrektorze finansowy – to wy jesteście głównymi partnerami do dyskusji dla swojego zarządu, jesteście doradcami zarządu, a często sami w tym zarządzie jesteście. 

Jesteście też aniołami stróżami MASTER BUDGET.

Jeśli zatem potrzebujecie narzędzia, które zapewni szybkie, uporządkowane i zdefiniowane według potrzeb waszego unikalnego biznesu planowanie i raporty, to ANAPLAN wam to zapewni.

ANAPLAN to:

- raportowanie finansowe

- schludność, czystość, dokładność – czyli odpowiednia jakość – danych

- bezpieczne budżetowanie i planowanie

- scenariusze uwzględniające zmienność otoczenia, zmiany strategii produktowych, rynkowych i wiele innych czynników

- intuicyjne i łatwe do użycia tabele wzbogacone wykresami

- planowanie i prognozowanie sprzedaży

- produkcji

- planowanie zasobów

- wsparcie dla SCM

A to wszystko już zautomatyzowane, nie wymagające manualnej pracy i siedzenia godzinami nad arkuszami kalkulacyjnymi.

Jako CFO Business Partner w Source-Corp, zapewniam wsparcie przy wdrożeniu dla CFO i jego zespołu w  danej organizacji, odciążając jego/ją w tym absorbującym czas procesie – jeśli tylko jest takie życzenie i potrzeba ze strony klienta.

Jako CFO Business Partner - praktyk biznesu doskonale znam potrzeby i problemy w obszarze nie tylko finansowym, ale również w obszarach operacyjnych. Pomagam sprowadzać do wspólnego mianownika finanse i operacje. W tym akurat wzajemnie wspieramy się z firmą MPM Productivity – profesjonalisty w obszarze SCM, a dalej S&OP.

Wiem, jak ważny jest bieżący dostęp do danych. Rozumiem jak ważne jest przetwarzanie i modelowanie danych, tworzenie wizualizacji, raportów, tabel, wykresów i odpowiednia dystrybucja raportów wewnątrz organizacji, po to by można było realizować jej cele.

Wiem jak ważne jest projektowanie budżetu, jego korekta w trakcie okresu budżetowego, kontrolowanie budżetu na bieżąco oraz analiza odchyleń, która zapewni szybkie i efektywne reagowanie na nie.

Zawsze byłam blisko operacji i może dlatego nie lekceważę i zawsze podkreślam ogromne znaczenie dobrego planowania sprzedaży, produkcji i wszelkich procesów wspierających te obszary. Dowodem na to jest moja współpraca z firmą MPM Productivity, która profesjonalnie „ustawia” procesy operacyjne, co zapewnia później wysoką efektywność tych obszarów, a to z kolei przekłada się i na płynność i na wyniki firm.

Podsumowując – implementacja każdego narzędzia, zawsze wymaga najpierw poukładania procesów w firmie. Jeśli macie poukładane procesy, to jest to dobra droga do dalszych sukcesów w dalszych usprawnieniach podnoszących efektywność i zapewniających rozwój organizacji.

Elementem łączącym operacje i finanse jest S&OP, który wciąż odkrywam.

Dlatego z duma reprezentuję dwa podmioty, które doskonale korelują ze sobą – MPM Productivity (koncepcje i wsparcie procesowe) i Surce-Corp (narzędzia i rozwiązania ANAPlAN dla procesów w firmie)





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

WSPÓLNA ROLA FINANSÓW I S&OP - SZMINKA NR 4

Czy zastanawialiście się jak udziałowcy podchodzą do biznesu, jak na niego patrzą? Otóż patrzą na swoje biznesy w długim horyzoncie czasowym. Z tego też wynika potrzeba planowania długookresowego. Planowanie krótkookresowe - uwierzcie - nie zapewni raczej kontynuacji biznesu na lata. Przewidywanie czegokolwiek, planowanie czegokolwiek, czy prognozowanie czegokolwiek jest ekstremalnym ryzykiem. Nikt nie jest w stanie przewidzieć przyszłości, ale..... no właśnie, ale te firmy, które rozumieją narażanie się na ryzyko, potrafią sprawnie poruszać się w niepewnym i ostatnio szczególnie niestabilnym środowisku biznesowym, mają znacznie większe szanse na przetrwanie różnej maści kryzysów. Mało tego, często firmy, które przetrwały kryzys wychodzą po tej walce silniejsze i jeszcze bardziej odporne na różne perturbacje. Co to jednak oznacza, że firma rozumie narażanie się na ryzyko? Co to oznacza, że firma potrafi poruszać się w niepewnych warunkach? To oznacza po prostu strategiczne podejmowanie...

Przeżyłam, bo ruski oligarcha nie przyjechał - CZ.II - SZMINKA NR 10

Po wszystkich wydarzeniach, które opisałam w CZ.I, w poprzednim tekście jedno stało się dla mnie jasne – muszę się odnaleźć w całym tym irracjonalnym rozgardiaszu i muszę mieć współpracujący i rzetelny zespół, bo sama wszystkiego nie dźwignę. Muszę być z ludźmi, aby ludzie byli ze mną. Tak narodziła się koncepcja punktów kontrolnych inaczej zwanych check pointami, a ich celem było opanowanie sytuacji w firmie w całym obszarze produkcyjnym i to nie tylko na tym jednym kontrakcie. Te check pointy tak naprawdę były rozpaczliwą próbą zapanowania nad nawarstwiającymi się problemami i wdrożenia odpowiedniego zarządzania ryzykiem, czego byłam nauczona w dotychczasowej swojej pracy zawodowej. Moim celem teraz było nie tylko ratowanie tego, co już się posypało, ale zapobieganie podobnym sytuacjom i katastrofom. Marzyłam o uporządkowaniu procesów w taki sposób, aby sprawy toczyły się z automatu w sposób właściwy. Tu potrzebne są też właściwe procedury i spółka nawet je miała, ale naprawdę ...

CZYM PACHNIE DESZCZ - WSTĘP - SZMINKA NR 11

Jeśli będziecie usiłowali zrozumieć, dlaczego piszę tę książkę i dlaczego wkręcałam się w pewne trudne sytuacje zawodowe, a także dlaczego moje ambicje były właśnie takie, a nie inne i dlaczego zawsze uparcie brnęłam do przodu, choć nikt mi już nie dawał szansy - to przytoczę jedno zdarzenie z mojego dzieciństwa, które być może zaważyło na tym wszystkim. Na moich decyzjach, walce do końca bez względu na to czy oficjalnie wygram i na niepoprawnym optymizmie i wierze w to, że coś się da zrobić jeśli naprawdę się uprę. Sama do dziś poszukuję odpowiedzi na wiele trudnych pytań, które sobie zadaję, usiłując rozwikłać zagadkę siebie samej. A uwierzcie - jest to największa zagadka mojego życia – ja sama. Wychowałam się w małej wsi Drożków w województwie lubuskim. Dość długo wychowywałam się u moich dziadków, którzy byli bardzo uczciwymi i skromnymi ludźmi. Ich zasady były proste, w dużej mierze zbudowane na bazie wartości chrześcijańskich, które skutecznie mi wpoili, choć nie do końca udało s...