Przejdź do głównej zawartości

O mnie

 

Nazywam się Małgorzata Sobczyk - jestem dyrektorem finansowym do projektów specjalnych. Mam ponad 25-cio letnie doświadczenie jako praktyk biznesu w firmach  produkcyjnych i handlowych, na stanowiskach wyższego szczebla.

Doświadczenie zdobywałam nie tylko w obszarze finansów, ale znacznie szerszym obejmującym szeroko pojętą działalność operacyjną przedsiębiorstw. 

Pracując zawsze blisko zarządów, a także w zarządach, szczególną uwagę kierowałam na wdrażanie i doskonalenie systemów przetwarzających dane i dostarczających informacji zarządczych, niezbędnych do podejmowania strategicznych decyzji. Bardzo często byłam liderem trudnych, ale niezbędnych zmian w przedsiębiorstwach.

W latach 2019 – 2022 zrekrutowana przez Polski Fundusz Rozwoju na stanowisko Wiceprezesa ds. Finansowych w H.Cegielski Poznań S.A przeprowadziłam Spółkę w trudnej sytuacji finansowej, przez proces postępowania restrukturyzacyjnego, zakończony zawarciem i zatwierdzeniem przez sąd układu z wierzycielami.

Obecnie współpracuję z firmą MPM Productivity Sp. z o.o. z Poznania jako konsultantka - partnerka biznesowa, z firmą Banach Outsourcing z Poznania jako Senior Finance Manager oraz firmą Sourc-Corp z Miami/Floryda USA jako CFO business partner. Współpraca z każdą z tą firm sprowadza się do przeprowadzania zmian w firmach oraz wsparcia w procesach transformacji, celem przeniesienia ich na wyższy poziom zarządzania przez zbudowanie nowych, konkurencyjnych standardów pracy opartych na jasno zdefiniowanych i efektywnych procesach.

Od 2020 roku jestem członkinią Kapituły Klubu Dyrektorów Finansowych Dialog. Misją KDF Dialog jest rozwój osobisty i zawodowy menedżerów, pomoc w realizacji zmian i unowocześnień w firmach, a także wzmacnianie i propagowanie najlepszych praktyk zarządczych i biznesowych w firmach i organizacjach, w tym szczególnie postaw społecznie wartościowych.

Publikuję dla dwumiesięcznika Controlling i Zarządzanie oraz KDF Dialog

Na swoim koncie mam również wystąpienia publiczne podczas ogólnopolskich i międzynarodowych konferencji, na zaproszenie min. Pulsu Biznesu, ADN Akademia, Langas Group, KDF Dialog oraz Coface Polska 

Popularne posty z tego bloga

Ruski oligarcha, pogróżki Niemców i węgierska mafia spawaczy -CZ.I - kryminalna Szminka nr 9

Szanowni Państwo, 28 lutego 2024 miałam przyjemność na zaproszenie MPM Productivity wystąpić na konferencji Pulsu Biznesu związanej z S&OP. Tematem mojego wystąpienia było zarządzanie ryzykiem.  Nie przepadam za suchymi, teoretycznymi schematami, więc w swoim stylu przygotowałam "kejsa" pokazującego jak to jest, kiedy ryzyko się zignoruje, kiedy "polityka" bierze górę nad rozsądkiem, kiedy krótkotrwały efekt tzw. „błysku” tu i teraz jest ważniejszy niż długotrwałe i realne planowanie. Opowiedziałam prawdziwą historię, która jest trochę jak z filmu. Ktoś z widowni po moim wystąpieniu powiedział, że to było lepsze niż Netflix.  Stąd też postanowiłam opisać również na blogu historię, którą opowiedziałam, w Warszawie w Hotelu Polonia podczas Konferencji PB. A było to tak: Firma, do której trafiłam miała bardzo trudną sytuację finansową, a przy tym problemy z pozyskaniem odpowiedniej ilości kontraktów. Branża - wielkogabarytowe konstrukcje stalowe. Dla mnie

NOWA ROLA FINANSÓW W ORGANIZACJI - SZMINKA NR 1

  SZMINKA NR 1

WSPÓLNA ROLA FINANSÓW I S&OP - SZMINKA NR 4

Czy zastanawialiście się jak udziałowcy podchodzą do biznesu, jak na niego patrzą? Otóż patrzą na swoje biznesy w długim horyzoncie czasowym. Z tego też wynika potrzeba planowania długookresowego. Planowanie krótkookresowe - uwierzcie - nie zapewni raczej kontynuacji biznesu na lata. Przewidywanie czegokolwiek, planowanie czegokolwiek, czy prognozowanie czegokolwiek jest ekstremalnym ryzykiem. Nikt nie jest w stanie przewidzieć przyszłości, ale..... no właśnie, ale te firmy, które rozumieją narażanie się na ryzyko, potrafią sprawnie poruszać się w niepewnym i ostatnio szczególnie niestabilnym środowisku biznesowym, mają znacznie większe szanse na przetrwanie różnej maści kryzysów. Mało tego, często firmy, które przetrwały kryzys wychodzą po tej walce silniejsze i jeszcze bardziej odporne na różne perturbacje. Co to jednak oznacza, że firma rozumie narażanie się na ryzyko? Co to oznacza, że firma potrafi poruszać się w niepewnych warunkach? To oznacza po prostu strategiczne podejmowanie